Alimente pentru un copil sanatos

Stim foarte bine ca alimentatia are un rol foarte important in cresterea si dezvoltarea copilului nostru. Cei mici au nevoie de un aport constant de nutrienti, vitamine, minerale si grasimi “bune” pentru a creste sanatos. la-familia.ro te invata cum sa ai grija de alimentatia celui mic si te ajuta cu cateva sfaturi esentiale.

Pentru o alimentatie sanatoase si corecta copii noastri au nevoie de cereale, cartofi, legume, fructe, proteine si calciu. Daca primeste constant aceste alimente in cadrul meselor va avea un aport bun de nutrienti si il vor ajuta in dezvoltarea fizica, dar si intelectuala. Este in regula daca, din cand in cand, cel mic sa manance si produse ce contin zaharuri si grasimi, insa acest lucru nu ar trebui sa devina un obicei. Chiar daca cumparati din magazine produse despre care se scrie ca sunt potrivite cresterii copilului, acest lucru nu este adevarat, de cele mai multe ori aceste produse continand un nivel mare de grasimi si conservanti care pot cauza lipsa de concentrare, lipsa somnului sau agitatie. Cel mai indicat este sa va hraniti copilul cu produse cat mai proaspete si mancaruri facute in casa.

Pentru a avea o sursa de energie, este bine ca cel mic sa manance alimente precum paine, cereale, orez, cartofi si legume. Aveti grija ca atunci cand le achizitionati produsele sa fie cat mai proaspete, cel mai indicat ar fi sa va faceti cumparaturile din piata pentru fructe si legume. Inlocuiti painea simpla cu cea din faina integrala si faceti la fel si cu pastele. Acestea au un mai mai aport de fibre, vitamina B, fier magneziu si zinc.

Fructele si legumele, fiind foarte bogate in vitamine si minerale sunt un deliciu pentru cresterea sanatoasa a copilului dumneavoastra. Incercati sa nu va rezumati doar la un singur tip de leguma atunci cand ii serviti masa si obisnuiti-va si dumneavoastra sa mancati la fel. Este foarte important ca cel mic sa primeaza zilnic mai multe portii de fructe si legume, fie ca sunt sucuri naturale, legume la gratar, sau fructe si legume crude.

Calciul din produsele lactate are un important rol in cresterea si dezvoltarea sanatoasa a oaselor si de cele mai multe ori contin si vitamine precum A si D. includeti alimente precum oua, lapte, branzeturi si iaurturi. Chiar daca au grasimi, acestea fac parte din grasimile “bune” de care copilul are nevoie pentru crestere. Esentiale sunt si proteinele, care se regasesc in carne, si care ajuta la dezvoltarea musculaturii.

Acizii grasi esentiali, precum Omega 3 si 6 nu trebuie sa lipseasca nici ei din alimentatia copilului. Omega 6 se gaseste preponderent in uleiuri, nuci, soia si migdale. Pentru dezvoltarea si cresterea creierului copilul are nevoie si de Omega 3 care poate fi luata din peste gras, uleiuri de in, de masline sau de nuci, legume verzi si fasole.

Pentru a avea un copil sanatos si pentru a-I oferi tot ce corpul lui are nevoie este necesar sa combini toate aceste alimente care, impreuna, creste imunitatea si ajuta la mentinerea celulelor sanatoase. Jongleaza in fiecare zi cu aceste alimente si copilul tau va manca cu placere si va fi obisnuit cu un stil de viata sanatos inca de mic.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *