Dieta flexitariana: ce este, avantaje si dezavantaje

Poate ati citit sau ati auzit despre una dintre tendintele alimentare cunoscute sub numele de „ flexitarism ” sau o dieta flexitarana.

Da, asa cum indica si numele, reprezinta o dieta care devine flexibila in ceea ce priveste aportul anumitor alimente, intrucat reprezinta o ramura a curentului vegetarianismului si poate deveni unul dintre pasii pe care trebuie sa-i urmezi daca esti dispus. face tranzitia si inceteaza complet sa mananci carne.

Ce este dieta flexitariana

Aceasta dieta a aparut in 2008 si a fost propusa de dieteticianul american Dawn Jackson Blatner, care a publicat-o in cartea ei intitulata: „The Flexitarian Diet : The most vegetarien way to pierde in greutate, fii sanatos, preveni bolile si adauga ani vietii tale”.

Spre deosebire de alte diete, aceasta nu consta in reguli sau o structura rigida de urmat pentru a slabi, ci mai degraba, se adreseaza acelor persoane care doresc sa intre intr-un regim alimentar sanatos si din cand in cand daca o fac. isi pot acorda un moment de rasfat prin consumul de bucati si tipuri de carne preferate . Cum se poate realiza acest lucru, potrivit expertului? In loc sa va concentrati pe evitarea sau restrictionarea meselor care includ carne, va veti concentra mai mult pe adaugarea de mese care includ alimente vegetale . Asadar, iti vei modera aportul de proteine ​​animale si vei evita excesul de zaharuri adaugate si carbohidrati rafinati.

Din aceasta tendinta, a aparut in stiinta conceptul de „ Flexitarism Flip ”, care se traduce literalmente prin „Turning Flexitarianism around ” si este inteles ca aceasta necesitate de a converti dieta pe baza de carne intr-o dieta bazata pe Toate acestea pentru a minimiza consumul de grasimile nocive care provoaca sindromul metabolic si bolile cronice degenerative precum diabetul, hipertensiunea, bolile cardiovasculare si ficatul gras si cresc sanatatea prin beneficiile unei diete bogate in fructe, legume ,

Concentrati-va dieta pe adaugarea de mese care integreaza alimente vegetale. Elena_Danileiko

Deci, pe baza acestui fapt, au fost create protocoale de cercetare pentru a evalua eficacitatea acestei diete si ei bine, in 2018, a aparut un studiu in revista Appetite la o Universitate din California unde efectul a fost evaluat pe 150 de studenti cu varsta cuprinsa intre 18 si 35 de ani. . satisfactie si acceptare atunci cand mananci un castron de leguminoase si legume care, combinate cu alte ingrediente, simulau aroma unui burrito si includea putina carne.

Au testat 3 soiuri:

  1. Traditionalul castron de burrito care continea 60% carne, 20% leguminoase si restul de 20% legume.

  2. Bolul cu continut scazut de carne care continea 20% carne, 40% leguminoase si 40% legume cu un sos obisnuit.

  3. Bolul picant care continea acelasi procent de carne, leguminoase si legume si avea un sos picant.

Rezultatele studiului au aratat ca mancarurile cu continut scazut de carne si bogate in legume au fost acceptate, s-au simtit satioase si au fost la fel de satisfacatoare ca si bolul care continea cea mai mare carne. In asa fel incat egalitatea a fost demonstrata in ceea ce priveste acceptarea elevilor de a consuma preparate bogate in legume.

De asemenea, interesant, elevii care au acceptat mai mult al treilea fel de mancare si care au fost mai dispusi sa urmeze o dieta vegetariana, au fost, intamplator, cei care au apreciat cel mai mult o dieta sanatoasa, echilibrata, cu un consum zilnic de legume.

In cele din urma, acest studiu a mai constatat ca, cu cat felul de mancare era mai colorat si mai atractiv din punct de vedere vizual, cu atat era mai placut pentru meseni sa il manance, dar pentru ca acest lucru sa functioneze si pentru ca ei sa se bucure cu adevarat de el, gustul si textura trebuiau sa acopere si anumite asteptari.

Concluzia finala ridicata a fost ca legumele pot fi cel mai bun aliment care ar putea fi implinit senzorial ca inlocuitor al carnii datorita culorii, aromei si texturii sale, cu toate acestea, trebuie amintit ca leguminoasele ofera mai multe proteine, ceea ce le face un produs mai potrivit. .mai potriviti din punct de vedere nutritional.

2 pasi pentru a incepe sa renunti la carne

Prin urmare, daca vrei sa incepi sa renunti la carne si iti este greu, poti incepe prin a face aceste tipuri de modificari: 

  1. Reduceti portiile pe care le desemnati pentru carne.

  2. Mariti legumele. De asemenea, iti permite sa ai perioade in care iti satisfaci pofta si mai presus de toate, daca ai de gand sa mananci vegetarian, aminteste-ti sa mentii mereu culoarea si condimentele din preparate pentru ca acestea sa fie mai atractive si mai apetisante.

Pe acelasi subiect

Recente