Dureri de spate – trateaza-le si tine-le departe!

Inevitabil, viata grea ne cauzeaza dureri de spate. Fie ca le experimentam prin schimbare in stilul de viata, dieta sau lipsa exercitiilor speciale pentru dureri lombare, munca la birou sau sedentarismul sunt, de regula, principalele vinovate pentru tipul acesta de probleme.

Pentru a-ti ameliora conditia fizica si pentru a tine deoparte nelipsitele dureri de spate, urmeaza sfaturile noastre pentru a elimina chinul din viata ta de zi cu zi. Iti oferim tipsuri practice, indicatii alimentare si idei de exercitii pentru spate care vor elibera tensiunea acumulata dupa o zi grea de munca.

Mai intai, trebuie sa fii constienta de importanta pe care trebuie sa o dai problemelor de spate. Coloana mai este denumita si „osul vietii”, lucru cat se poate de explicit in acest context.Este important sa acorzi aceasta zona a corpului tau foarte multa grija. Inactivitatea, tensiunea musculara desconsiderata, pozitia nenaturala a corpului, nutritia incorecta si lipsa exercitiilor pentru spate sunt principalele motive care ne cauzeaza aceasta problema apasatoare.

Primul pas pe care trebuie sa il faci pentru a scapa de greutatea pe care o porti pe umeri este sa iti schimbi planul alimentar si sa incorporezi in dieta ta o serie de alimente ce ajuta la atenuarea durerilor de spate.

Pasul doi consta in ai oferi corpului tau exercitiul fizic la care tanjeste, esential pentru a te mentina activa. Uita de folosirea regulata a unguentului pentru dureri de spate si incearca sa recurgi la modalitati mai naturale de a-ti pastra corpul in forma.

Dieta potrivita pentru a evita durerile de spate

Hrana este combustibilul unui corp sanatos, intarit din interior. In cazul durerilor de spate, important este sa iti intaresti oasele din aceasta regiune si sa le fortifici cu proteine ​​si vitamine.

Proteinele și vitamina C sunt necesare pentru matricea sanatoasa a oaselor, vitamina C fiind cunoscută pentru proprietatile sale de a elimina tensiunea din partea joasă a spatelui. Vitamina D, fosfatul de calciu și mineralele esențiale sunt foarte importante pentru oase sanatoase. O dieta axata pe legume crude si fructe proaspete este potrivita pentru cei cu probleme de spate. Poti include in salata ta morcovi, varza, castraveti, telina, ceapa, salata verde, spanac si ridichi. Laptele este o sursa excelenta pentru a obtine Vitamina D, esentiala in dieta ta. Lamaile sunt un alt remediu foarte bun pentru durerile lombare. Combina sucul unei lamai cu putina sare si bea amestecul pentru a obtine o relaxare imediata in muschii spatelui. Testeaza ingrediente naturale propuse de tehnicile Ayurveda, precum Haritaki (lat. Terminalia Chebula). Aceasa planta se mesteca dupa mese si promite atenuarea durerilor resimtite, precum si detoxifierea corpului. Usturoiul este si in acest caz un remediu excelent – 2,3 catei in fiecare dimineata te protejeaza de durerile acute de spate. Pentru a nu avea dureri de spate: Elimina din dieta ta mancarea grasa, picanta sau prajita;

Renunta la orice fel de dulciuri si condimente; Incearca pe cat posibil sa nu bei ceaiuri si cafea in special Tine-te departe de tutun! Evita mancarurile proceseaza si mentine o alimentatie concentrata pe produse proaspete. Exercitii pentru spate: Elimina din dieta ta mancarea grasa, picanta sau prajita; Renunta la orice fel de dulciuri si condimente; Incearca pe cat posibil sa nu bei ceaiuri si cafea in special Tine-te departe de tutun! Evita mancarurile proceseaza si mentine o alimentatie concentrata pe produse proaspete. Exercitii pentru spate: Elimina din dieta ta mancarea grasa, picanta sau prajita; Renunta la orice fel de dulciuri si condimente; Incearca pe cat posibil sa nu bei ceaiuri si cafea in special Tine-te departe de tutun! Evita mancarurile proceseaza si mentine o alimentatie concentrata pe produse proaspete. Exercitii pentru spate:

Rolul exercitiilor este acela de a mentine corpul activ si performant intreaga zi. Activitatea fizica incetineste deteriorarea oaselor care vine odata cu varsta si nu afecteaza pe toti. In contextul in care durerile de spate iti fac zile negre, iata cateva sfaturi pentru a scapa de aceasta problema:

Incearca zilnic sa inoti, sa mergi pe jos cat mai mult sau sa te plimbi cu bicicleta, cel putin 30 de minute. Detine controlul in ceea ce priveste greutatea: ar trebui sa fie principalul tau scop atunci cand kilogramele in plus iti ingreuneaza mersul sau iti cauzeaza tensiunea din spate care te macina zilnic. Incearca exercitiile yoga, cunoscute pentru relaxarea eficienta a intregului corp. Evita sa ridici greutati si ai grija de maniera in care o faci. Intotdeauna trebuie sa iti indoi genunchii si sa mentii spatele drept pentru a ajunge la obiectul in cauza. Alege-ti o saltea ferma, care sa iti sustine coloana intr-o pozitie dreapta. Pozitia spatelui trebuie sa fie verticala atunci cand stai pe un scaun.

Durerile lombare apar in cazurile in care nu respectam forma anatomica naturala a corpului. Exercitiile cardio si cele de intinderea muschilor (stretching) imbunatatesc pozitia corpului, rezistenta si flexibilitatea, accelerand totodata si circulatia sanguina in corp. Tensiunea resimtita la baza gatului poate surveni in urma orelor petrecute la birou sau la volan. Pentru astfel de probleme poti sa incerci cateva exercitii simple precum rotirea capului in sensul acelor de ceasornic si apoi in sens invers.
Aceste exercitii te pot ajuta sa relaxezi muschii de la baza gatului si favorizeaza circulatia sangelui spre cap. Aminteste-ti de exercitii de incalzire pe care se obisnuia sa le faci orele de sport de la scoala – sunt excelente pentru spate. Rotiri ale bratelor paralel cu solul, inclinari ale trunchiului similare cu inceputul „podului din picioare” te ajuta sa intinzi muschi spatelui in directia opusa de cea in care i-ai fortat sa stea toata ziua. Repeta-le de cateva ori pana ce durerea dispare.

Nu uita niciodata cat de important este sa ai grija de tine si de corpul tau. Ca ultim sfat, iti recomand sa nu mai porti greutatea lumii intregi pe umerii tai – poate asa scapi si de durerile de spate!